A Travellerspoint blog

Faro 1

Szóval Portoból Faroba repültem, és voltak olyan terveim, hogy elmegyek busszal Lagosba és/vagy Olhaoba megnézni a szombati halpiacot, de végül nem mentem sehová. Első nap eleve délelőtt 11-ig aludtam nyitott ablaknál, épphogycsak nem napszemüvegben. Aztán megváltoztattam a terveimet arra, hogy a napon fogok ülni rálátással a vízre meg a hajókra, három napig. Ez teljesen ésszerűnek tűnt, úgyhogy ennek megfelelően nem is vagyok tele faroi képekkel.
Először is, Faroban pont ugyanannyi az elhagyott ház, mint Portoban. Később rákerestem a neten a jelenségre, és hát tényleg létezik (mint gond).
Ez egy érdekes:

Ja, ez meg még Portoban volt, érdekes benne, hogy még ott van a foci EB dekoráció az emeleti erkélyen:

Ez pedig itt konkrétan a kilátás a lakhatásom erkélyéről (mert volt erkélyem!!!):

A lakhatás az amúgy sokkal jobb volt, mint a panoráma, ilyen tipikus, csempés dolog:

Posted by illaberec 10:17 Comments (0)

Kultúra, a Fotográfia háza

Centro Português de Fotografia, Porto

Múzeumban is voltam, még itthon kiválasztottam a Bormúzeumot és a Fotográfiát, és végül az utóbbiba mentem.
Nem mondhatom, hogy rajtam kívül még 2-nél több látogató volt, azokkal se találkoztam össze, mert akkora az épület.
Egyébként maga az épület is egy klassz, előtte ugyanis börtön volt. Ráadásul több emeletes, úgyhogy aki nem rest a tetején található fényképezőgéptörténetbe is felmenni, az lenézhet. Ingyen, mert az egész múzeum az összes állandó és ideiglenes kiállításával együtt ingyenes (és a kedves fickó a földszinten vigyáz a csomagokra).
Honlap: http://www.cpf.pt/
Képek: http://framemoments.blogspot.hu/2011/05/centro-portugues-de-fotografia-porto.html

F_nyk_p_1633.jpgF_nyk_p_1636.jpgF_nyk_p_1635.jpg portofoto.jpg

Szóval legfelül van egy technikatörtneti kiállítás

Ezen kívül volt még egy tárlat az Arrábida híd építéséről:

És egy Gervasio Sánchez (spanyol) - kiállítás is, ami viszont elég döbbenetes volt.
Itt nézhettek, és nézzetek is fotográfiákat:

Posted by illaberec 15:49 Comments (0)

Repülőgépes ügyek

A repülőgépes ügyekről pedig annyit:
1. először landoltam víz felől, klassz (Faroban)
2. először voltam ilyen középmagas réteges felhőben, aminek nem találom a nevét, de konkrétan olyan, mint egy nagy kiterjedésű vékony lepény (tejszínhabból), és mivel éppen lefelé mentünk, megnézhettem felülről is meg alulról is. Alulról a királyabb.
3. Először láttam napfelkeltét gépen. (Faroban)

Most pedig, ha sikerül, saját szórakoztatásomra videókat fogok megosztani. :)

Landolás Faroban:

Napfelkelte:

A másik repülőgépes ügyem pedig az volt, hogy mivel éjjel érkeztem Faroba, amikor már nem jár a 16-os helyijárat, foglaltam egy transzfert. Az olyan olcsó volt, hogy az már gyanús. Arra voltam felkészülve, hogy ilyen busz nincs is, és majd hívhatom a taxit a Portugál Kapd elő segítségével.
Azonban volt busz, a standjánál ki volt írva, hogy a sofőr a nevemmel vár itt és itt, és tényleg, ott állt egy sofőr a nevemmel. Kikapta a kezemből a cuccost, elkísért egy minibuszig, amiben ketten voltunk utasok egy másik lánnyal összesen, majd elvitt a hotel ajtajáig. Érdeklődőknek megadom a site elérhetőségét.

Posted by illaberec 15:02 Comments (0)

Összevont sporttudósítás

Természetesen terepen lévő külföldi sporttudósítóként viselkedtem Portoban amellett, hogy ridikülös túlélő is voltam.
Ezért elmentem és meglátogattam a stadiont is. A könyvesboltban is csak egy hajszál választott el attól, hogy megvegyem a stadionépítés folyamatát feldolgozó fotóalbumot leértékelve (konkrétan 5 kilós volt és méreteit tekintve nem passzolt a Ryanair poggyászszabályiba sem, így ettől -okosan- eltekintettem).

Kissé előrefutván az eseményekben megemlítem, hogy később a faroi pályát is megnéztem, bár ez nem volt tervbe véve, de isten útjai kifürkészhetetlenek (éppen a piacra igyekeztem, mert meg kellett válnom drapp színű ridikülömtől elhasználódás miatt, viszont anélkül meztelennek éreztem magam, nem is beszélve a ridikülös túlélő imidzsemről, így hát vettem egyet) és éppen a piac mellett van a stadion, hogy hogy nem. Ott legeltek a gólyák is.

Ugyancsak Faroban történt, hogy azon gondolkodtam, hol ebédeljek levest sörrel, és az a kis étkezde, amelynek egy véres fejű bokszoló volt az étlapján a vendégcsalogató, szimpatikus lett. Itt történt, hogy közvetlenül a kávé után felhangzott a Közeli helyeken a Biknitől, egyben kiderült, hogy Fehér Miki-évforduló van. Ennek mindannyian megörültünk, egyben el is szomorodtunk, majd meghívtak sörre. A hely egyébként a (világbajnok) bokszolóé, és a neje volt a pincér (mint később megtudtam).

Balra tekintve (jobbra a víz volt) a főtérre lehetett látni, konkrétan egy táblára, amely a legfontosabb dolgokat írta ki, egyrészt a hőmérsékletet, másrészt a benzinárakat, majd harmadrészt a tabellát.

Nem mintha különösebben büszke lennék lassú észjárásomra, de el kell mondanom, Milanóból Portoba repülve azt gondoltam magamban: ez már biztos Portugália, úristen, mennyi focipálya... te jó ég... különböző nagyságúak... és egyre nagyobbak... ja, nem, leszállunk.
Ez milyen rossz már :))))

Posted by illaberec 07:56 Comments (0)

Kalandozás az eldugott konyhakertek világában

Délutáni kalandos eltévedésem (már könyvekkel a hátamon) a pávák keresése közben következett be. Itthon azt ígérte az útikönyv, hogy a Palácio de Cristal kertjében lesznek majd a színpompás pávák, és várakozásomat csak tovább növelte, hogy már első este kifigyeltem a metróban egy plakáton, hogy a 20. Könyvfesztivál is ott van. Kicsit már fáradt voltam, így a térkép szerinti legrövidebb utat választottam, amiről sajnos az derült ki, hogy először mélyen lemegy (annyira, hogy az ember azt hinné, onnan már nem érdemes visszafordulni), majd egészen eszetlen lépcsős sikátorokban és földutakon vissza felmegy. Kicsit tovább bonyolította a helyzetet, hogy egy ízben követtem egy aranyos cicát, ami rossz irányba ment.
És így történt, hogy végül ismét a putrik között, illetve kedves illegális konyhakertekben találtam magam, máskülönben pazar kilátással az Arrábida hídra.

F_nyk_p_1639.jpgF_nyk_p_1643.jpgF_nyk_p_1640.jpgF_nyk_p_1641.jpgF_nyk_p_1644.jpg

Pávák nem voltak, de végül megtaláltam a kupolás dolgot, amiről kiderült, hogy eredeti kiindulási pontommal megegyező magasságban van, mintegy 7 pernyi járóföldre attól, és 3 busz áll meg a kapujában, amire egyébiránt napijegyem volt.

Itt jegyezném meg, hogy terven felül megtaláltam még a portoi Romantikus Múzeumot is a magasban, amelynek kertjében megpihentem egy romantikus stílusú padon, tőlem 2 méterre diszkréten dolgozó szarszippantós autóval.

Azért van humora az életnek.

De a Könyvfesztivál is meglett.F_nyk_p_1646.jpg

Posted by illaberec 07:37 Comments (0)

(Entries 6 - 10 of 14) « Page 1 [2] 3 »